Dyrker du en intensiv sport, så er restitution vigtigt

Motion er vigtig for dit velvære og for din sundhed. Holder du meget af at dyrke motion på et vist niveau, så er det også essentielt, at du giver din krop lov til at restituere efter den hårde træning. Det kan du gøre på forskellige måder. Få gerne sat sport og restitution ind i en form for skema, for regelmæssighed er nøgleordet i den forbindelse.

Find din foretrukne måde at restituere på. Du kan enten gøre det selv eller få hjælp til det ved hjælp af for eksempel et par recovery boots. Med sådan et par er du i hvert fald hurtigt i gang igen. Læs meget mere om recovery boots lige her og bliv klogere på alle fordelene.

Hvordan kan kroppen restituere?

Kroppen kan restituere ved for eksempel at holde hviledag med jævne mellemrum. Det kan også gøres ved, at du træner på forskellige måder fra dag til dag. Det kan være, at du for eksempel løber hver anden dag og dyrker andre former for sport de øvrige dage. På den måde kan du stadig træne samtidig med, at enkelte muskelgrupper skånes. Hvis du sammensætter dit ugeprogram på den måde, skulle du kunne være godt dækket ind.

Hvis ikke det er nok at gøre det på den måde, eller hvis du træner mere intensivt end som så, kan det være, at du må have hjælp til en mere effektiv restitution. En af de hurtigste og mest effektive måder at gøre det på er ved at bruge et par elektriske recovery boots.

Brug recovery boots for den optimale restitution

Hvis det særligt er dine ben, der er udsat for en overbelastning, så kan du afhjælpe det ved hjælp af et par effektive recovery boots. Når du gør det, så sker restitutionen hurtigere og mere effektivt, end du selv ville kunne gøre det. Og så er de meget nemme at bruge.

Prøv sådan et par og få optimal restitution med Optima Sport recovery boots. Når du har dem på, så vil der lægges et lag af luft omkring dine fødder og underben, og det batteridrevne apparat vil gøre arbejdet for dig.

Imens det foregår, kan du sidde eller ligge i en sofa, en lænestol eller en seng og slappe af, mens du kommer dig efter træningen. Dermed reduceres risikoen for ømme og trætte muskler. Det betyder, at du hurtigere får det fint igen, og du bliver hurtigere klar til at træne igen. Det er en stor fordel.